Branża definiuje wybór narzędzi marketingowych

Jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego – to powiedzenie sprawdza się w wielu sytuacjach życiowych, także w marketingu internetowym. Warto szukać własnego, unikalnego zestawu narzędzi i metod w promowaniu swojej firmy.

Napisano DigitalBee Marzec 5, 2021

Do każdej branży i każdego biznesu możesz dobrać różne narzędzia promocji, które stworzą skuteczną kompozycję marketingowo-sprzedażową. Na co zwrócić uwagę przy doborze metod promocji?

  • Punkty styku z Twoimi odbiorcami. Niech za przykład posłużą media społecznościowe. Podczas kiedy firmy świadczące usługi B2B odnajdą się świetnie na platformie takiej jak LinkedIn, gdzie użytkownicy poszukują informacji związanych z pracą, branża beauty czy modowa znajdzie swoje miejsce na Instagramie, wśród zdjęć i filmów cieszących oko odbiorcy i robiących efekt “wow”.
  • Długość cyklu sprzedaży. Jeżeli sprzedajesz produkty czy usługi, na które klient decyduje się długo, np. nieruchomości, rozpocznij od metod długofalowych, które wzbudzą zaufanie odbiorcy. W przypadku takich biznesów treści budowane z myślą o SEO i techniki pozycjonowania sprawdzą się idealnie, podobnie jak długofalowa komunikacja e-mailowa..
  • Preferowane rodzaje treści w grupie docelowej. Ma to szczególne znaczenie w przypadku materiałów wymagających większego zaangażowania czasu i funduszy. W branżach opartych na dużej odpowiedzialności i kompetencjach, np. prawnej czy medycznej, treści oparte na edukacji i wiarygodnych informacjach będą krokiem naprzód w stronę klienta. Z kolei branże z obszaru lifestyle mogą eksperymentować z treściami o walorze rozrywkowym, ponieważ większą rolę odgrywa u klienta czynnik emocjonalny.

Czy istnieje uniwersalny przepis na online marketing i sprzedaż w Twojej branży? Oczywiście,że nie istnieje, ale możesz zaobserwować pewne podobieństwa w promocji swojej firmy i konkurencji. Warto też poszukać własnego, unikalnego zestawu narzędzi i metod. Każdy znajdzie coś dla siebie.