CASE STUDY: Jak sprzedać osiedle domów w 6 miesięcy?

Inwestycja: domy w zabudowie szeregowej pod Warszawą. Łącznie 36 lokali, III etap inwestycji. Problem Dewelopera: Słaba sprzedaż, małe zainteresowanie ofertą domów. Złe opinie w internecie na temat realizacji poprzednich etapów.

Napisano DigitalBee Kwiecień 29, 2021

Inwestycja: Domy w zabudowie szeregowej pod Warszawą. Łącznie 36 lokali, III etap inwestycji.

Problem Dewelopera: Słaba sprzedaż, małe zainteresowanie ofertą domów. Złe opinie w internecie na temat realizacji poprzednich etapów.
Inwestor prowadził równolegle sprzedaż domów i mieszkań. Komunikował to na jednej stronie.

Analiza konkurencji
Zaczęłyśmy od analizy konkurencji. Przyjrzałyśmy się inwestycjom w okolicy, infrastrukturze, cenom nieruchomości, przygotowaniu do sprzedaży. Audyt polegał na wizji lokalnej lokalnego rynku. Przeanalizowałyśmy łącznie 25 inwestycji firm konkurencyjnych.

Aktywność w internecie
Następny krok to przegląd aktywności Klienta i firm konkurencyjnych w internecie: fb, google oraz portale branżowe. Przy ograniczonym budżecie trzeba je dobierać starannie biorąc pod uwagę głównie cel sprzedażowy. Przeanalizowałyśmy dotychczas prowadzone działania w tym ilość i kaloryczność leadów.

Wnioski: Inwestycja naszego Klienta była atrakcyjna cenowo. Wyróżnik to stosunkowo dobra lokalizacja w porównaniu do konkurencji. Minusy: marka bez charakteru, niska jakość grafiki, źle przygotowana strona sprzedażowa, złe opinie w internecie. Brak outdooru.

Strona internetowa inwestycji
Zaczęłyśmy od landing page’a inwestycji, przy jego tworzeniu były dla nas ważne walory zarówno sprzedażowe jak i estetyczne. Musiały się tam znaleźć wizualizacje, lista mieszkań z przykładowymi rzutami, infrastruktura okolicy i formularz sprzedażowy.
Wizualizacje domów - zależało nam na pokazaniu domów od najlepszej strony, położenie nacisku na ich najważniejsze atuty.

Facebook
Zmieniłyśmy sposób komunikacji na Facebooku z nastawieniem na prowadzenie dialogu z Klientem. Oprócz informacji typowo sprzedażowych, publikowałyśmy treści edukacyjne dla osób szukających domy, o atrakcjach przyszłego miejsca zamieszkania, itp.

Kampanie w internecie
Ustawiłyśmy kampanie Google Ads i Fb Ads generujące leady. Przekaz kampanii to sam produkt jak również wspieranie się akcjami promocyjnymi. Testowałyśmy jaki ruch generują poszczególne kampanie, optymalizowałyśmy je aby uzyskać najlepszy efekt sprzedażowy.

Outdoor
W przypadku inwestycji o lokalnym zasięgu outdoor ma duże znaczenie, czasami wybranie dwóch, trzech atrakcyjnych lokalizacji wzmocni komunikat internetowy. Wybrałyśmy trzy tłumnie odwiedzane miejsca i stanęły tam billboardy ze spójnym komunikatem.

E-mailing marketing
Odzyskałyśmy bazę danych Klientów zainteresowanych zakupem domów, którzy przez ostatnie 3 lata kontaktowali się z deweloperem. Rozpoczęłyśmy komunikację z nimi, opartą na sekwencji wysyłanych maili zarówno produktowych jak też maili promujących okolice inwestycji. Był to skuteczny kanał komunikacji, który przekonał do zakupu domu kilku Klientów.

Dodatkowe działania
Reklamy inwestycji były również zamieszczone na kluczowych portalach nieruchomości. Na bieżąco weryfikowałyśmy ich skuteczność.
Dodatkowo zamieszczałyśmy publikacje - artykuły na portalach zewnętrznych, które linkowały na stronę inwestycji. Te zabiegi również przyczyniły się do zwiększenia ruchu na stronie www i przełożyły się na wyniki sprzedaży.

WNIOSKI
Od momentu otrzymania zlecenia po sprzedaż ostatniego domu minęło 6 miesięcy. Źródła leadów sprzedażowych były przez nas nieustannie monitorowane. W ciągu pół roku sprzedano 36 domów. Dynamika sprzedaży w okresie 6 miesięcy:

  • Dwa pierwsze miesiące to okres przygotowawczy: wdrożenie nowego serwisu www, grafik, wizualizacji, contentu
  • Kolejne dwa miesiące to stopniowo wdrażane i rozszerzane kampanie internetowe. To ważny okres kiedy bardzo uważnie analizowałyśmy przebieg kampanii, wprowadzałyśmy zmiany i optymalizacje
  • Dwa ostatnie miesiące to intensywna sprzedaż lokali. Sprzedały się wszystkie.