Czy można prowadzić firmę bez działań w internecie?

Wszyscy są na Facebooku!, Wszyscy kochają Instagram. Musisz tam być!. Sprzedawaj przez internet, zbuduj Landing Page dla swoich produktów!

Napisano DigitalBee Marzec 5, 2021

Ile razy słyszałeś lub przeczytałeś takie zdanie i zastanawiałeś się, czy faktycznie tego potrzebuje Twoja firma?

Wiesz już, że bez obecności w internecie odcinasz swojej firmie dostęp do bogatego źródła nowych klientów. Jednak wejście w świat online wiąże się z pewnymi nie zawsze łatwymi decyzjami, na przykład: gdzie zacząć? Fanpage na Facebooku lub inny profil w mediach społecznościowych to kwestia kilku minut, przy których zakładanie strony internetowej wydaje się wiecznością. Czy wobec tego opłaca się inwestować czas i pieniądze w stronę WWW? Zdecydowanie tak! Z kilku powodów:

  • Strona internetowa to długotrwała inwestycja, zyskująca z czasem na wartości. Im dłużej funkcjonuje i im częściej ją aktualizujesz, tym lepiej możesz pozycjonować się w wyszukiwarkach.
  • Zakładając stronę internetową zwiększasz wiarygodność Twojego biznesu dla potencjalnych nowych klientów. Potraktuj ją jak wirtualną wizytówkę, łatwo dostępną dla każdej osoby zainteresowanej Twoimi produktami czy usługami.
  • Na własnej stronie możesz umieścić dowolne treści i zaprezentować je tak, aby odbiorca czerpał z nich jak największą wartość. Nie przepadną w natłoku informacji, jak w mediach społecznościowych.

Kolejne argumenty za założeniem strony internetowej można wymieniać długo. Jedno jest pewne: warto włożyć wysiłek w jej założenie i utrzymywanie. Na dodatek staje się to coraz prostsze dzięki serwisom takim jak Wix czy GoDaddy, gdzie możesz krok po kroku stworzyć swoją przestrzeń w internecie, od domeny po projekt i treść. Nie masz nic do stracenia, za to mnóstwo do zyskania!

Landing page. Ta nazwa może brzmieć tajemniczo i bardzo profesjonalnie, ale pod tym magicznym określeniem kryje się coś bardzo prozaicznego: strona stworzona do zbierania danych potencjalnych przyszłych klientów. Przyciąga uwagę odwiedzających, prezentuje najbardziej istotne informacje, zachęca do pozostawienia śladu po sobie… i pozwala na poszerzenie zasięgu działania firmy.
Najważniejszym elementem landing page jest CTA, czyli call to action - najczęściej w formie bardzo jaskrawego i przykuwającego wzrok przycisku. Call to action znaczy tyle, co wezwanie do działania. Na pewno kojarzysz przykłady: zapisz się do newlettera, sprawdź ofertę, zobacz nowości, poznaj naszą firmę. Zachęcony wprost do wykonania jakiejś czynności potencjalny klient jest dużo bardziej skłonny do zaangażowania i gotów jest zostawić namiar na siebie w zamian za informację o czymś, co jego lub ją interesuje. Może być to katalog, oferta, ebook, zaproszenie na webinar… i wiele więcej.

Czy Instagram i Facebook jest dla każdego?
Obecność firmy w social media jest ważna, bo umożliwia Ci promowanie biznesu tam, gdzie Twoi klienci spędzają ważną część swojego czasu w ciągu dnia. Jednak trzeba wziąć pod uwagę, jakie treści konsumują klienci w różnych sieciach społecznościowych. Mimo że “wszyscy” są na Facebooku, nie wszystkie produkty i usługi mają tam odpowiedni kontekst do promocji, np. usługi windykacyjne czy pogrzebowe. Instagram z kolei opiera się na treściach wizualnych, więc dużo zależy od tego, na ile da się zaprezentować Twój biznes na atrakcyjnych, estetycznych zdjęciach czy video.

Kanały social media dla swojego biznesu lepiej dobierać, kierując się zachowaniami naszych grup docelowych oraz najmocniejszymi stronami biznesu. Gdzie klienci szukają informacji o firmach takich jak Twoja? Media społecznościowe to nie tylko platformy jak Facebook czy Instagram, ale także inne strony oferujące możliwość prezentacji biznesu, recenzji i komentowania, np. Google Maps lub platformy do rezerwacji wizyt online.

Podsumowując: nie każdy musi mieć fanpage na Facebooku czy profil firmowy na Instagramie. Wybór stron z funkcjami społecznościowymi jest naprawdę spory, dlatego wybierz te najbardziej odpowiednie dla siebie i daj się poznać potencjalnym klientom!