Czy pokazywać ceny na stronie inwestycji czy nie?

Kiedy cena jest kluczowym czynnikiem zakupu a inwestor ma taką inwestycję do zaproponowania, wówczas ceny pokazujemy. W innych przypadkach sugerujemy zastosować inną strategię działań.

Napisano DigitalBee Marzec 2, 2021

No to jak to jest z cenami nieruchomości? Pokazywać czy nie pokazywać? Odpowiedź nie jest jednoznaczna. Mówiąc w wielkim uproszczeniu zależy co i komu. Kiedy cena jest kluczowym czynnikiem zakupu a inwestor ma taką inwestycję do zaproponowania, wówczas ceny pokazujemy. W innych przypadkach sugerujemy zastosować inną strategię działań.

Praktyka na rynku jest taka, że jeśli ceny oferowanych mieszkań lub domów są wysokie, nie są umieszczane na stronach, żeby skłonić zainteresowanego Klienta do wypełnienia formularza i pozostawienia kontaktu. Wtedy Dział Sprzedaży przejmuje jego obsługę. Podanie wysokiej ceny może “wystraszyć” potencjalnego nabywcę. Zważywszy że większość z nich szuka domów w internecie, zadaniem Landing Page’a jest pozyskanie kontaktu do Klienta w celu przedstawienia mu oferty, zawierającej uzasadnienie ceny inwestycji.

Przykład: “domy inteligentne” - zaawansowana wentylacja mechaniczna z rekuperacją i filtrami, ogrzewanie ścienne, pasywna ochrona przed nagrzaniem. Zdalne sterowanie. Taki produkt wymaga szczegółowego omówienia. Zaawansowane technologie wpływają na koszt domu. Podanie “suchej” ceny bez wyjaśnienia z czego ona wynika jest błędem.

Deweloperzy, którzy oferują niskie ceny produktów często umieszczają je na stronie, myśląc że niska cena przyciągnie Klienta. Czasami jest to dobra praktyka i faktycznie taka polityka “ściąga” zainteresowanie nabywców, szczególnie tych dla których cena to kluczowe kryterium.
Bardziej skuteczna z punktu widzenia pozyskania Klienta jest informacja "Ceny od ..." i brak cen w tabeli mieszkań/domów. Wtedy Klient zostawia swoje dane i mamy większe szanse, żeby nakłonić go do zakupu.

Zaniżanie cen to jedna z praktyk stosowanych przez deweloperów: Ceny są podawane np. bez garażu lub miejsca postojowego bądź też cenę się zaniża nie wykonując “pod klucz” poddasza.
Z wieloletniej praktyki wiemy, że najważniejsza w działaniu jest elastyczność, jeśli coś się sprawdza w przypadku jednych inwestycji, u innych już sprawdzać się nie musi. Dlatego testowanie nowych rozwiązań doprowadzi nas do celu.