Jak znaleźć właściwą nazwę dla inwestycji?

Warto pamiętać, że nazwa to mieszanka tożsamości marki dewelopera, architektury, lokalizacji, kontekst historycznego terenu na którym się znajduje i oczekiwań grupy docelowej.

Napisano DigitalBee Grudzień 5, 2021

Dobrze dobrana nazwa inwestycji powinna być przede wszystkim łatwa do zapamiętania. Warto pamiętać, że nazwa to mieszanka tożsamości marki dewelopera, architektury, lokalizacji, kontekst historycznego terenu na którym się znajduje i oczekiwań grupy docelowej.

Na co zwrócić uwagę? Czym się zainspirować?

  1. Tożsamość marki dewelopera – często jest tak, że deweloperzy mają określoną tożsamość, pisany lub niepisany kodeks, np.: zawsze nazwy inwestycji mogą być tylko w j. polskim, albo tylko j. angielskim. Często nazwy inwestycji mają określone cechy wspólne właściwe dla dewelopera. I dobrze mieć taką tożsamość ze względu na budowanie spójnego wizerunku marki.
  2. Styl architektury – często sam projekt architektoniczny narzuca nam sposób myślenia o inwestycji i pomaga w szybkim wybraniu nazwy.
  3. Lokalizacja ma duże znaczenie przy wyborze nazwy, można wziąć pod uwagę dzielnice, rzeki, parki, lasy, morze.
  4. Historia miejsca ma niebagatelne znaczenie, szczególnie jeśli teren inwestycji to pozostałość po historycznych zabudowaniach lub z tym terenem wiążą się jakieś historie, legendy, to można fajnie wykorzystać.
  5. Grupa docelowa ma duże znaczenie, bo powinna identyfikować się z nazwą.

Przy wyborze nazwy nie powinno się zapominać o pozycjonowaniu produktu, umieszczaniu podpisów w logo, typu osiedle, mieszkania, apartamenty, domy, wille, rezydencje, itd., pamiętając o tym, że klienci muszą wiedzieć co kupują i dopasować sobie logo do produktu. Nie zawsze jest to oczywiste, że mamy do czynienia z inwestycją mieszkaniową.