Jaka jest różnica pomiędzy stroną korporacyjną a landing page'em?

Strona korporacyjna buduje markę dewelopera, Landing Page gromadzi leady, to na niego są kierowane płatne reklamy. Dlatego zaleca się prowadzenie tych stron oddzielnie.

Napisano DigitalBee Marzec 2, 2021

Niezależnie od tego czy deweloper buduje dwie czy kilkanaście inwestycji jednocześnie, powinien mieć stronę korporacyjną i landing page'e dla poszczególnych inwestycji, na które kierowane będą kampanie leadowe. Można powiedzieć, że strony te mają inne zadania. Strona korporacyjna buduje markę dewelopera, Landing Page gromadzi leady, to na niego są kierowane płatne reklamy. Dlatego zaleca się prowadzenie tych stron oddzielnie.

Strona korporacyjna to wizytówka i miejsce w którym piszemy nie tylko o inwestycjach w sprzedaży, ale też chwalimy się swoim dorobkiem, dodatkowymi usługami: związanymi z wykończeniem wnętrz, pomocą w kredytowaniu, postępem prac na budowie, szukamy działek pod inwestycje. Budujemy swój wizerunek jako solidnego partnera i atrakcyjnego pracodawcy. Na stronie korporacyjnej rekomendujemy prowadzenie bloga oraz działania SEO. Widoczność dewelopera w wyszukiwarkach jest pożądana.

Natomiast landing page powinien być tak skonstruowany, aby w prosty sposób doprowadzić Klienta do wypełnienia formularza kontaktowego. Powinien zawierać tylko niezbędne informacje: bieżąca oferta, adres inwestycji, główne hasło i formularz, główne typy mieszkań/domów, listę mieszkań/domów z cenami lub bez, informacje o lokalizacji i infrastrukturze, kredytowanie, wykończenie pod klucz, formularz zgłoszeniowy. Bardzo ważne, aby na stronie lądowania komunikaty były spójne z komunikatami z kanałów dotarcia.

Dobrze przygotowany Landing Page po prostu zbiera leady. To kluczowe narzędzie pozyskiwania potencjalnych Klientów. Dlatego też jego profesjonalne przygotowanie rzutuje na cały proces sprzedaży inwestycji. Zazwyczaj LP to pierwszy kontakt Klienta z daną inwestycją, powinien zachęcać i angażować zainteresowanego pokazując to co w danej inwestycji jest najważniejsze.
“Kupujemy oczami” to stara prawda, która sprawdza się również w tym przypadku. Profesjonalnie przygotowane wizualizacje, ładne grafiki to bardzo istotne elementy Landing Page’a. Odbiorcy identyfikują się z projektami estetycznymi - przecież szukają swojego mieszkania lub domu co jest kluczowe dla większości ludzi. Jest znacznie większa szansa, że wypełnią formularz po wejściu na ładnie zaprojektowany LP niż na stronę o niskich walorach estetycznych :)

Wykonane dziesiątki analiz konkurencji na polskim rynku pokazują że poziom inwestycji, zarówno pod względem produktowym, jak i marketingowym jest bardzo zróżnicowany. Zazwyczaj występuje ścisła korelacja pomiędzy poziomem graficznym i merytorycznym materiałów reklamowych (w tym LP) a dynamiką sprzedaży. Bez względu na to, czy jest to inwestycja z segmentu Premium czy Standard. Profesjonalnie przygotowane materiały przekładają się na wyniki sprzedaży, dlatego też ważne jest, aby powierzyć te działania firmie, która ma doświadczenie w obsłudze projektów tego typu.