Trendy 2021: Zwinność i elastyczność w działaniu, content na wagę złota

Podejście do planowania po ubiegłym roku na pewno się zmieniło – w ciągu kilku dni wszystkie Twoje plany mogą stracić rację bytu. Warunki nie zachęcają do myślenia o przyszłości, ale jeśli podejdziesz do niej odpowiednio elastycznie, zwiększasz swoje szanse na to, że nie staniesz w miejscu.

Napisano DigitalBee Marzec 5, 2021

W sytuacji, kiedy rzeczywistość zmienia się dla Twojej firmy bardzo dynamicznie, jeszcze więcej uwagi poświęć temu, jakie działania są dla Ciebie priorytetem w sprzedaży i marketingu. Weź pod uwagę, ile kontroli masz nad każdym ze swoich celów. Nie wszystko, co zamierzasz zrobić, może stać się priorytetem!
Kiedy już zdecydujesz, czego w 2021 nie zamierzasz odpuścić, zostaw w swoich planach przestrzeń na spontaniczność. Nowe warunki rynkowe powodują, że właściciele firm wdrażają świeże pomysły, np. real-time marketing. Wciąż pojawiają się nowe tematy i wydarzenia, w które marki wpisują się swoimi działaniami promocyjnymi.
Masz wrażenie, że nie dzieje się nic, co możesz wykorzystać w ramach spontanicznych działań? Ten czas możesz poświęcić na słuchanie społeczności i zastanowienie, jak odpowiedzieć na zmieniające się potrzeby klientów. Łatwy dostęp do mediów społecznościowych zdecydowanie ułatwi Ci zadanie. Trzymanie ręki na pulsie stało się o wiele prostsze niż kiedyś!

Content is the KING
Nawet jeśli masz wrażenie, że content jest przereklamowany, cóż… w tym roku masz jeszcze więcej powodów, aby zmienić zdanie! W momencie, kiedy online marketing zastępuje stacjonarny, a przeglądarki coraz pilniej strzegą danych swoich użytkowników, solidnie przygotowane treści zrobią Ci większą przysługę niż kiedykolwiek wcześniej. Co to w praktyce oznacza dla Ciebie?

Jeśli już wcześniej pracowałeś nad treściami promującymi Twoją markę, dzielnie prowadziłeś bloga i rozbudowałeś stronę internetową, masz bardzo dobry punkt wyjścia. Pora na kolejny krok, czyli szlifowanie jakości. Zawsze znajdzie się coś, co można poprawić, np. jakość grafik, optymalizację pod SEO, wprowadzenie nowych, bardziej wymagających formatów, rozwinięcie tematyki… Nie spoczywaj na laurach, bez względu na to, gdzie jesteś – konkurencja nie śpi.

Jeżeli content marketing znajduje się u Ciebie w sferze planów, marzeń lub wyrzutów sumienia, to masz gotowy priorytet marketingowy na rok 2021! Przyjrzyj się dobrze swoim “wizytówkom” w internecie i popracuj przede wszystkim nad stroną internetową i blogiem. W każdym biznesie te dwa kanały sprawdzają się nieodmiennie, jeśli chodzi o budowanie wiarygodności firmy i zaoferowanie klientowi reklamy, która go nie zirytuje, ale zainteresuje. Zacznij działać już dzisiaj!