FAQ

Napisano DigitalBee Luty 4, 2023

Jak wygląda współpraca z nami?

Współpracę zaczynamy od poznania potrzeb Klienta, czasami te potrzeby są jasno wyartykułowane, a czasami należy trochę pomóc w ich określeniu. Jeśli mamy już określony cel (zwiększenie sprzedaży, zbudowanie marki), wtedy rozpoczynamy analizę strategiczną. Celem strategii jest zaplanowanie szeregu działań, dzięki którym można zrealizować cel.

Po co zamawiać strategię?

Integralnym elementem strategii jest analiza konkurencji, czasami Klientom wydaje się, że znają konkurencję, bo śledzą jej działania i próbują je naśladować. Cel naszej analizy konkurencji jest inny, my szukamy przewag konkurencyjnych, wyróżników, dzięki którym marka może być bardziej rozpoznawalna i dzięki temu zwiększyć sprzedaż swoich produktów i usług. Konkurencji przyglądamy się wielowymiarowo, zazwyczaj bierzemy pod uwagę pięć firm konkurencyjnych i analizujemy ich komunikację marketingową (strony internetowe, reklamy w sieci i w social mediach, profile w mediach społecznościowych, materiały reklamowe), kanały sprzedaży, obsługę klienta, wygląd biura sprzedaży/showroomu, ofertę, ceny, opinie w sieci i nasze subiektywne odczucia. Te samy punkty badamy w firmie zleceniodawcy i robimy analizę SWOT i wyniki porównujemy z konkurencją. Czas na wnioski, które prowadzą nas do wytycznych realizacji celu. Na tej podstawie tworzymy plan marketingowy.

Co to jest plan marketingowy?

Plan marketingowy to inaczej zestaw działań, które doprowadzą nas do realizacji celu. W zależności od terminu realizacji celu działania rozpisujemy na 3 miesiące lub nawet 2 lata. Czasami jest kilka celów, krótkoterminowe i długoterminowe, wtedy działania rozpisujemy na jednej osi czasu i kolejno realizujemy. Plan marketingowy to moment, w którym Klient poznaje liczbę niezbędnych działań i ich ceny. Na rynku mamy wiele dostępnych rozwiązań, ale dzięki strategii sięgamy tylko po te, które są niezbędne do realizacji celu.

Wdrażanie planu

Przychodzi czas na realizację planu. Po kilku tygodniach sprawdzamy czy są efekty naszych działań, jeśli nie są takie jak zakładane założenia, modyfikujemy plan. Czasami efekty współpracy widać szybko i wtedy można zrezygnować z niektórych działań, a czasami plan okazuje się niewystarczający i trzeba go wspomóc dodatkowymi działaniami. Czasami też w trakcie przychodzą nam lub naszym klientom pomysły, które realizujemy. Współpraca rozwija się zgodnie z potrzebami.

Długofalowa współpraca – co to oznacza?

Jesteśmy zespołem, który dokłada wszelkich starań, aby pomóc Klientowi w rozpoznaniu celu i jego realizacji. Nie pracujemy krótkoterminowo, nie interesują nas szybkie zlecenia na ostatnią chwilę. Myślimy i działamy procesowo. Dlatego zawsze zaczynamy od strategii, która porządkuje wszystkim myślenie, a nam pozwala lepiej poznać klienta. Strategia i jej wdrażanie powinno się odbywać etapami i tego się trzymamy. Opracowujemy i wdrażamy projekty, które przynoszą wymierne korzyści naszym klientom. Warunkiem jest właściwe ich przygotowanie i konsekwencja we wdrażaniu. Na to potrzebny jest czas.

Nasze wartości

Nie pracujemy w weekendy, a w tygodniu w godzinach od 9.00 do 17.00. Jesteśmy firmą, która szanuje i dba o swoich podwykonawców i zawsze terminowo się z nimi rozlicza. Tego samego oczekujemy od naszych klientów.

Jeśli myślisz podobnie – zapraszamy :)