Cicha Łąka firmy Ancona - projekt osiedla domów w zabudowie szeregowej w Józefosławiu okazał się dużym sukcesem naszej współpracy. Klient poprosił nas o wsparcie w sprzedaży inwestycji, a czas był jednym z kryteriów tego procesu.
Po pierwsze strategia i zmiana komunikacji marketingowej
Jak podeszliśmy do wyzwania? Sprawdziliśmy konkurencję pod kątem produktowym, lokalizacyjnym i marketingowym, a następnie zestawiliśmy ją z produktem naszego klienta. Pochodną strategii była zmiana komunikacji.
Zaprojektowaliśmy nową stronę internetową, w której zaakcentowaliśmy wszelkie przewagi konkurencyjne. Zmieniliśmy sposób komunikacji online i offline. Powstały nowe reklamy internetowe i bannery w kluczowych punktach miasta. Reklamy online prowadziły klientów do nowej strony, a Ci użytkownicy, którzy zostawili swoje dane, otrzymywali od nas mailingi przekierowujące na bloga. Celem artykułów na blogu było pokazanie atutów inwestycji – produktu, lokalizacji, infrastruktury, aranżacji wnętrz oraz przybliżenie procesu zakupu mieszkania. Dodatkowo sprzedaż wspierały artykuły sponsorowane, publikowane na portalach skupiających grupę docelową.
Strategia komunikacji
Powstała na podstawie analizy konkurencji, produktu, lokalizacji, ceny, a przede wszystkim potrzeb grupy docelowej. W tym przypadku konkurencja była bardzo silna. Przebadaliśmy około 30 inwestycji mieszkaniowych w promieniu 10 km od osiedla klienta. Analiza konkurencji objęła: produkt, cenę, lokalizację, marketing, obrandowanie inwestycji, a nawet obsługę klienta.
Strona internetowa
Zyskała nowe oblicze dzięki wyodrębnionym przewagom konkurencyjnym, które były efektem przeprowadzonej analizy. Duży nacisk został położony na odpowiednią prezentację produktu: walory lokalizacyjne inwestycji, dobry rozkład domów, nowe wizualizacje budynków i wnętrz. Z komunikacji wybrzmiewała wygoda oraz radość z zamieszkania w tym miejscu. Na stronie powstała również strefa blogowa, w której postawiliśmy na edukację klientów - zwiększyliśmy zaufanie do dewelopera dzięki prezentacji zrealizowanych przez niego inwestycji, a także publikowaliśmy porady dotyczące wykończenia wnętrz, aranżacji ogrodów. Przede wszystkim jednak przybliżyliśmy proces kupna własnego mieszkania i wszelkich formalności z tym związanych.
Baza danych
Kluczową rolę w tym procesie odegrała baza danych klientów, której potencjał został odpowiednio wykorzystany. Po uporządkowaniu bazy przyszła kolej na zaplanowanie komunikacji mailingowej połączonej z publikacjami artykułów na stronie internetowej.
Profil na Facebooku
Komunikacja na Facebooku została zaplanowana w oparciu o przewagi konkurencyjne będące wynikowymi strategii: piękne zdjęcia lokalizacji, wizualizacje inwestycji, prezentację mieszkań, informacje o sposobach finansowania inwestycji, pomysły na wykończenie wnętrz czy aktualności z budowy. Nie zabrakło też wpisów o firmie. Niektóre z nich prowadziły do publikacji w strefie blogowej na stronie internetowej.
Google i Facebook Ads
Kolejnym elementem były reklamy w Google i Facebook Ads. Nasi partnerzy zadbali o odpowiednie ustawienia kampanii, a my o szatę graficzną reklam spójną z przekazem w innych kanałach. Kreacje były zmieniane raz w miesiącu.
Artykuły sponsorowane
Korzystając z doświadczeń naszych partnerów, opublikowaliśmy na portalach skupiających grupę docelową serię artykułów bazujących na przewagach konkurencyjnych inwestycji.
Outdoor
Postawiliśmy na odważną, wyróżniającą się kampanię billboardową spójną z pozostałymi kanałami marketingowymi. Wykupiliśmy billboardy w kilku najczęściej odwiedzanych miejscach w okolicy.
Po sześciu miesiącach domy zostały sprzedane. Był to efekt synergii i konsekwentnego wdrażania wszystkich podjętych działań.