Czy branży nieruchomości potrzebne jest SEO?

SEO dla branży nieruchomości – sprawdź, dlaczego warto i od czego zacząć! Poznaj korzyści pozycjonowania strony dla biur nieruchomości lub deweloperów!

Napisano DigitalBee Luty 4, 2023

Szeroko rozumianą branżę nieruchomości śmiało można zaliczyć dziś do najbardziej konkurencyjnych dziedzin biznesu. Segment rynku skupiający deweloperów, biura nieruchomości, firmy zajmujące się wykańczaniem mieszkań pod klucz, ale także podmioty oferujące narzędzia CRM dla pośredników wymaga skutecznej i dopasowanej do swojej rozbudowanej struktury formy reklamy. Jedną z najbardziej efektywnych, a przy tym dobrze wpisujących się w potrzeby branży metod promocji jest pozycjonowanie stron internetowych. Sprawdź, dlaczego branża nieruchomości potrzebuje SEO!

Skuteczna reklama w branży nieruchomości – co wybrać?

W sytuacji, gdy ponad 95% polskich internautów korzysta z wyszukiwarki Google, a internet jest podstawowym źródłem informacji, wieszanie banerów z hasłem „Mieszkania na sprzedaż” może nie wystarczyć. Deweloperzy, podobnie jak podmioty pośredniczące w handlu nieruchomościami, muszą dywersyfikować swoją strategię marketingową, podejmując działania uwzględniające preferencje potencjalnych klientów oraz inwestorów. Ci natomiast coraz częściej interesujących ich ofert poszukują w sieci, sprawdzając jednocześnie opinie o deweloperach, ich staż na rynku czy oglądając dotychczasowe realizacje. Pokazuje to, jak ważne w przypadku podmiotów z branży nieruchomości jest kreowanie pozytywnego wizerunku online.

Strona internetowa jako wizytówka firmy deweloperskiej

Podstawowym narzędziem informacyjnym, ale także sprzedażowym dla każdego podmiotu działającego na rynku deweloperskim jest dziś strona www. Stanowi ona nie tylko atrakcyjną wizytówkę firmy, ale także cenne źródło informacji, a nierzadko także kluczowy instrument, który pozwala deweloperom i biurom nieruchomości sprzedawać inwestycje. Popularną strategią w branży jest posiadanie zarówno witryny korporacyjnej, jak i dedykowanych landing page dla deweloperów. To szczególny rodzaj serwisu internetowego, którego podstawowym celem jest zapoznanie klienta z inwestycją oraz generowanie sprzedaży.

SEO w branży nieruchomości – dlaczego warto?

Warto jednak zdawać sobie sprawę z faktu, że nawet najnowocześniejsze i najbardziej funkcjonalne strony dla biur nieruchomości czy witryny dla inwestycji deweloperskich nie zwiększą liczby sprzedanych domów lub mieszkań, jeśli nikt nie będzie ich odwiedzał. Działania SEO pozwalają budować widoczność marek w sieci oraz kreować ekspercki wizerunek. Właśnie dlatego, chcąc uzyskać przewagę nad konkurencją z branży, warto postawić na efektywne pozycjonowanie w wyszukiwarce internetowej.

Na czym właściwie polega pozycjonowanie?

Przeciętny internauta odwiedza niemal wyłącznie te witryny, które wyszukiwarka internetowa zaprezentuje mu na samej górze wyników wyszukiwania. Jak wiadomo, konkurencja w

branży nieruchomości jest spora, a liczba miejsc w czołówce rankingu Google – mocno ograniczona. Priorytetem pośrednika lub firmy deweloperskiej powinna być obecność witryny w top 10 wyników wyszukiwania na zapytania powiązane z branżą nieruchomości. Daje to realne szanse na:

  • zwiększenie rozpoznawalności marki,
  • wypracowanie pozycji autorytetu w branży,
  • pozyskiwanie wartościowego ruchu na stronie internetowej,
  • otrzymywanie większej liczby zapytań ofertowych,
  • wzrost sprzedaży inwestycji lub kluczowych usług.

Firmom zajmującym się budową domów i mieszkań, pośredniczącym w ich sprzedaży lub oferującym remonty i wykończenia pod klucz wszystkie powyższe cele pozwala zrealizować pozycjonowanie stron internetowych. Obejmuje ono zestaw wzajemnie uzupełniających się działań prowadzących do uzyskania przez stronę agencji lub landing page dla deweloperów wysokiej pozycji w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania.

Najważniejsze etapy działań SEO

Poniżej znajdziesz opis najważniejszych działań wchodzących w skład strategii pozycjonowania witryn internetowych.

Analiza i dobór słów kluczowych

Specjaliści SEO, wykorzystując zaawansowane narzędzia oraz śledząc popularność branżowych fraz, wybierają zapytania do pozycjonowania firmowego serwisu.

Audyt SEO witryny

Szczegółowa analiza strony pozwala zbadać jej kod i strukturę oraz zawartość, wskazując obszary wymagające wdrożenia optymalizacji.

Optymalizacja serwisu

Na tym etapie eksperci wdrażają niezbędne modyfikacje w obrębie witryny, dostosowując jej strukturę oraz treści do wytycznych Google.

Link building

Integralnym elementem pozycjonowania witryny internetowej jest zarówno stworzenie silnego profilu linkowego pozwalającego budować popularność marki w zewnętrznych serwisach, jak i uporządkowanie struktury linków wewnętrznych.

Tworzenie contentu

SEO to również kreowanie unikalnych wartościowych i skutecznych sprzedażowo treści: opisów produktów i usług, materiałów na podstrony firmowe czy artykułów blogowych nasyconych odpowiednio słowami kluczowymi.

Monitorowanie oraz doradztwo

Specjaliści SEO na bieżąco śledzą zmiany pozycji serwisu, podejmując niezbędne działania. Klienci zlecający pozycjonowanie strony dla deweloperów mogą również korzystać z bogatej gamy usług doradczych.

Korzyści z pozycjonowania serwisu z branży nieruchomości

Zastanawiasz się, dlaczego warto pozycjonować strony dla inwestycji deweloperskich lub witrynę biura nieruchomości? Poniżej znajdziesz 7 najważniejszych korzyści SEO dla firm z branży budowlanej.

  1. Dotarcie do osób realnie zainteresowanych ofertą firmy.
  2. Długotrwałe efekty – inaczej niż w przypadku kampanii Google Ads.
  3. Wzrost liczby użytkowników odwiedzających stronę www.
  4. Zwiększenie zainteresowania ofertą, przekładające się na wzrost sprzedaży inwestycji.
  5. Budowanie wizerunku eksperta oraz wzrost popularności marki.
  6. Wsparcie w osiągnięciu przewagi nad konkurencją z branży.
  7. Optymalizacja serwisu i uczynienie go bardziej przyjaznym użytkownikowi.

Jak pozycjonować stronę agencji nieruchomości lub dewelopera?

Zakup nieruchomości to złożony i długi proces, w którego trakcie potencjalny klient wielokrotnie styka się z marką w wielu miejscach w sieci. Czynnikiem, który determinuje działania SEO, jest również wzajemna konkurencja pomiędzy deweloperami czy agencjami zajmującymi się pośrednictwem. Wszystko to sprawia, że działania SEO warto prowadzić szeroko, włączając do swojej strategii wiele komplementarnych względem siebie czynności.

Pozycjonowanie lokalne

Jedną z najczęściej wybieranych strategii SEO, jeśli chodzi o strony dla biur nieruchomości czy landing page dla deweloperów, jest pozycjonowanie lokalne. To świetna taktyka dla inwestycji budowlanych realizowanych na konkretnym obszarze: miasta, dzielnicy lub osiedla. Frazy kluczowe wykorzystywane przy pozycjonowaniu lokalnym łączą wyrażenia branżowe z lokalizacją, np.: „mieszkania na sprzedaż Warszawa”, „wykończenia pod klucz Wrocław” czy „mieszkania rynek pierwotny Poznań”.

Zaletą strategii local SEO jest możliwość wypromowania strony dla inwestycji deweloperskich w stosunkowo niedługim czasie z uwagi na mniejszą konkurencję. Warto uwzględnić również czynnik ekonomiczny – pozycjonowanie fraz lokalnych zwykle jest tańsze niż promowanie marki na wyrażenia ogólnopolskie.

Pozyskiwanie wartościowych linków

Strategię SEO w przypadku strony dla deweloperów warto uzupełnić o pozyskiwanie wartościowych linków pochodzących ze stron o wysokiej pozycji i silnym autorytecie. Odgrywają one niebagatelną rolę w budowaniu widoczności witryny. Im więcej wartościowych odnośników kieruje do landing page dewelopera, tym większe prawdopodobieństwo zdobycia przez serwis jednej z topowych pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania.

Optymalizacja serwisu

Projektując SEO dla branży nieruchomości, nie należy również pomijać działań on-site, w których istotną rolę odgrywa optymalizacja witryny. Szczegółowo przeprowadzony audyt SEO pozwoli zidentyfikować obszary wymagające natychmiastowego wdrożenia modyfikacji skutkujących poprawą pozycji strony w Google. Elementy, które należy uwzględnić przy optymalizacji witryny, to m.in.:

  • title oraz meta description,
  • nagłówki w obrębie poszczególnych podstron,
  • mapa witryny i przyjazne adresy URL,
  • obrazy oraz opisy alternatywne,
  • przekierowania oraz linkowanie wewnętrzne,
  • właściwe nasycenie słowami kluczowymi.

Które podmioty z branży nieruchomości powinny rozważyć inwestycje w SEO?

Branża nieruchomości charakteryzuje się sporym rozdrobnieniem, stanowiąc sektor, w którym poszczególni gracze konkurują nie tylko pomiędzy sobą, ale również z innymi podmiotami oferującymi podobne usługi. Jednak SEO to strategia, która sprawdzi się niezależnie od specyfiki prowadzonej działalności, dlatego z usług pozycjonowania mogą i powinni korzystać:

  • deweloperzy komunikujący się z otoczeniem zarówno przez strony firmowe, jak i dedykowane landing page. Szczególny potencjał dla działań SEO wykazują zwłaszcza witryny korporacyjne, które pozwalają wzmacniać markę oraz zyskać przewagę nad konkurencją,
  • biura obrotu nieruchomościami, dla których pozycjonowanie często stanowi alternatywę dla kosztownych kampanii Google Ads,
  • firmy oferujące wykończenia wnętrz pod klucz, pracujące zarówno dla deweloperów, jak i klientów indywidualnych, a także funduszy inwestycyjnych, które kupują lokale w ilościach hurtowych, a następnie wracają z nimi na rynek,
  • firmy oferujące systemy CRM, czyli narzędzia optymalizujące proces sprzedażowy. Z CRM-ów korzystają biura nieruchomości, handlowcy i deweloperzy. Z uwagi na wysoki stopień wyspecjalizowania, pozycjonowanie systemów CRM może przynieść wymierne efekty biznesowe.

SEO + branża nieruchomości = sukces w biznesie!

Skuteczne pozycjonowanie strony dla inwestycji deweloperskich pozwala pozyskiwać wartościowy ruch z organicznych wyników wyszukiwania w Google, co przekłada się na szereg wymiernych korzyści sprzedażowych i wizerunkowych dla podmiotów z branży nieruchomości. Jeśli po przeczytaniu tego artykułu zamierzasz budować widoczność w wyszukiwarce, rozważ współpracę z profesjonalną agencją SEO. Wsparcie specjalistów znacząco zwiększy Twoją szansę na osiągnięcie przewagi nad konkurencją, jednocześnie skracając czas potrzebny do uzyskania spodziewanych efektów kampanii.