Jak budować treści na fanpage'u inwestycji?

Podstawą jest strategia komunikacji oraz różnorodność postów: treści sprzedażowe przeplatamy z informacjami dotyczącymi miejsca inwestycji.

Napisano DigitalBee Marzec 2, 2021

Aby zbudować dobrą komunikację na fanpage'u dla firmy deweloperskiej należy zacząć od strategii i zastanowić się jaki cel chcemy osiągnąć. Wiadomo, że celem nadrzędnym jest sprzedaż naszych produktów, ale Klient niekoniecznie chce wciąż czytać o naszej ofercie sprzedażowej. Zakup inwestycji to złożony proces. Klient kupuje nie tylko samo mieszkanie czy dom ale całą otoczkę, klimat wokół inwestycji. Tego nie da się zrobić stosując strategię samych komunikatów sprzedażowych. Mieszkanie, dom które wybieramy wiążą się z naszymi wartościami. To gdzie będziemy mieszkać wpłynie na nasz komfort życia przez następne lata.
Dlatego też rekomendujemy kilka rodzajów narracji z odbiorcami fanpage’y, które można podzielić na kilka kategorii:

  • Wpisy produktowo - sprzedażowe, opisujące walory inwestycji. Mówimy językiem korzyści, podkreślamy czemu nasza inwestycja jest godna zainteresowania
  • Zdjęcia z budowy- informujemy na jakim etapie jest budowa, podkręcamy atmosferę - to się dzieje, budowa postępuje, kładziemy elektrykę, tynki w twoim domu itp.
  • Oferty promocyjne: świąteczne, łączone z produktami (kuchnia gratis)
  • Usługi dodatkowe dewelopera: pomoc w finansowaniu, zmiany lokatorskie, wykończenie pod klucz
  • Okolica i infrastruktura: szkoły i przedszkola w okolicy, zaplecze sportowe, sklepy, najbliższe sąsiedztwo, rekreacja
  • Aktualności: wydarzenia kulturalne, historia okolicy, planowane inwestycje (np. drogi)
  • Trendy: aranżacje mieszkań i ogrodów

Generalnie ważna jest różnorodność postów: treści sprzedażowe przeplatamy z informacjami dotyczącymi miejsca inwestycji. Pamiętajmy o tym, że kopalnią wiedzy o tym, jakie informacje interesują lub niepokoją naszych potencjalnych Klientów jest Dział Sprzedaży. Podstawą dobrze zbudowanej komunikacji na facebooku jest współpraca ze sprzedawcami, którzy odbierają telefony i rozmawiają z Klientami. Oni podadzą nam “jak na tacy” tematy wpisów na fb. Dobrze zbudowana komunikacja powinna zawierać treści, które odpowiedzą na te pytania i pomogą rozwiać wszelkie wątpliwości związane z zakupem produktu.

Jakie problemy możemy napotkać prowadząc fanpage inwestycji? Negatywne komentarze ze strony mieszkańców z etapów już oddanych. Zdarza się to wówczas kiedy deweloper nie wywiązał się z zobowiązań (np. Usterki…... ,brak placu zabaw dla dzieci, hałas na terenie budowy). Usuwanie negatywnych wpisów jest bezsensowne, problem należy rozwiązać u źródła. Należy wówczas po prostu spotkać się z osobami które dokonują tych wpisów i rozwiązać problem.
Wpisy na facebooku to nie tylko teksty, ale również zdjęcia i grafika. To bardzo ważne aby przygotowane posty były opatrzone odpowiednimi ilustracjami.