Strona inwestycji rządzi się zupełnie innymi prawami niż strona korporacyjna dewelopera.
Na tej jednej stronie trzeba umiejętnie połączyć dwie funkcje – sprzedażową i wizerunkową. Pierwsza, nadrzędna sprawa to oczywiście funkcja sprzedażowa – czyli prowadzimy klienta do celu, aby wypełnił formularz kontaktowy. Natomiast równie ważne jest to, aby klient zechciał zostawić nam swój kontakt.
Aby to zrobił, produkt pokazany na stronie musi być pokazany w sposób atrakcyjny dla przyszłego mieszkańca. Nie lekceważmy wymiaru estetycznego naszej strony. Oprócz warstwy informacyjnej bardzo dużo zależy od atmosfery jaką zbudujemy tym projektem. Tutaj wszystko ma znaczenie: projekt graficzny, kolorystyka, jakość wizualizacji, zdjęć, rzutów mieszkań. Strona nie powinna być przeładowana, informacje powinny być podane w zwięzłej formie, a projekt powinien być dostosowany do sprzedawanego segmentu mieszkań lub domów i na tyle atrakcyjny, aby klient go zapamiętał.
Oprócz ceny i lokalizacji dla klientów istotne są również inne kryteria, takie jak infrastruktura miejsca, odległość do pracy, do szkoły, rozkład mieszkania lub domu, wielkość ogródka. Hierarchia kryteriów jest uzależniona od potrzeb naszej grupy docelowej. I strona ma odpowiadać na jej potrzeby.
No to zaczynamy!
- Slider – to duże okno na górze strony, które stanowi część powitalną. To okno umożliwia pokazanie kilku informacji i łatwą ich wymianę. Najczęściej jest elementem spójnej kampanii reklamowej, tutaj umieszczamy wizualizacje zewnętrzne, wnętrza mieszkań, ogródki, tarasy (to wszystko zależy od możliwości produktu i od oczekiwań naszej grupy docelowej) wiodące hasło, informacje o webinarach, dniach otwartych, promocjach.
- Przedstawienie naszej inwestycji, pokazujemy przewagi konkurencyjne najlepiej w formie ikonograficznej.
- Plan inwestycji z aktualną ofertą – może przyjąć różne formy – od statycznej do interaktywnej.
- Wyszukiwarka mieszkań, w której informujemy o ilości pomieszczeń, piętrze, powierzchni mieszkania, tarasach, balkonach, ogródkach, dołączamy karty mieszkań w pdf, a także mieszkania 3D, jeśli nimi dysponujemy. Warto, aby dołączone karty mieszkań były czytelne i atrakcyjne graficznie.
- Warto zainwestować w przygotowanie rzutów 3D – dla 2, 3 reprezentacyjnych mieszkań i pokazać je na stronie wraz z opisem pomieszczeń.
- Infrastruktura – to bardzo ważny aspekt każdej inwestycji, tutaj warto pokazać prawdziwe zdjęcia wybranych miejsc, a nie posiłkować się zdjęciami z agencji stockowych.
- Proces zakupu mieszkania – ułatwmy klientowi proces zakupowy, pokażmy mu w kilku krokach jak będzie wyglądał proces zakupu mieszkania.
- Lokalizacja bazująca na mapie googla, można ją utrakcyjnić, dodając własną warstwę informacyjną
- Blog – w przypadku inwestycji wieloetapowych, w których sprzedaż potrwa kilka lat, warto rozważyć umieszczenie bloga i publikowanie informacji, które interesują naszych klientów, blog może być wykorzystany do mailingów i wspomóc pozycjonowanie strony.
- Formularz – tutaj umieszczamy kilka zmiennych: imię i nazwisko i mail lub telefon, im mniej informacji, tym większa szansa na to, że klient wypełni formularz.
Pamiętajmy, że postawiona już strona będzie wymagała nieustannych aktualizacji, szczególnie w obrębie slidera, przy każdej zmianie kampanii reklamowej. Punkty, o których mowa wyżej mogą się zmieniać w zależności od rodzaju inwestycji, inaczej pokażemy ekologiczne domy, inaczej apartamenty w centrum miasta, a inaczej tanie mieszkania na obrzeżach miasta.
Najważniejsze jednak, aby pokazać na stronie unikalny charakter naszej inwestycji i koncentrować się na jej mocnych stronach, a nie na punktach, które mają wszyscy.