Kurs Digital Marketingu i Sprzedaży ONLINE na skróty

W codziennym życiu biznesu sprzedaż może wydawać się czymś równie naturalnym jak mycie zębów, ale może też przyprawiać Cię o koszmary senne.

Napisano DigitalBee Sierpień 10, 2020

Sprzedaż

W codziennym życiu biznesu sprzedaż może wydawać się czymś równie naturalnym jak mycie zębów, ale może też przyprawiać Cię o koszmary senne. Jeśli zarabiasz pieniądze na swojej pasji i nie czujesz się urodzonym przedsiębiorcą, masz prawo czuć się niepewnie w tym temacie – łączy się z nim niejedno trudne pytanie. Dlaczego klient ma wybrać akurat Ciebie? Dlaczego ma zapłacić za Twój produkt lub usługę właśnie tyle? Czy w ogóle wiesz, ile powinien zapłacić, żeby bez wątpliwości zgodził się na cenę, a Tobie opłacało się dalej prowadzić biznes? Jak sprawić, żeby klient kupił nie raz, ale wracał i zostawiał część swojego portfela właśnie Tobie? Może się wydawać, że aby sprzedawać więcej, trzeba obsłużyć więcej klientów i każdemu poświęcić tyle samo czasu. Nic bardziej mylnego! Nie chodzi o to, aby pracować ciężej, tylko mądrzej. Na kursie digital marketingu i sprzedaży w DigitalBee poznasz metody i narzędzia, które pozwolą Ci sprzedawać więcej bez dodatkowych nakładów pracy, takie jak:

  • Lead generation
  • Lejek sprzedażowy
  • Konwersja
  • Sprzedażowa strona internetowa

Lejek sprzedażowy/klepsydra

Dla tych, którzy prowadzą biznes już długo, klient i jego zachowania mogą się wydawać bardzo przewidywalne, ponieważ z reguły przechodzą podobny proces. Jednak znajomość poszczególnych kroków klienta nie wystarczy, żeby maksymalnie wykorzystać swój potencjał biznesowy. Żeby to osiągnąć, musisz złapać spojrzenie na kroki klientów z lotu ptaka i zrozumieć, co dzieli ich od zakupu produktu czy usługi właśnie od Ciebie. Bez odpowiednich narzędzi wydaje się to skomplikowane, ale pomoże Ci w tym zadaniu sprawdzona i skuteczna metoda – lejek sprzedażowy. Prawidłowo przygotowany pomoże Ci w wielu aspektach sprzedaży i marketingu:

  • zrozumiesz etapy decyzyjne, które pokonuje każdy klient przed dowolnym zakupem,
  • poznasz wpływ swoich działań promocyjnych na każdy z tych etapów,
  • dopasujesz techniki marketingowo-sprzedażowe do każdego etapu tak, aby podtrzymać zainteresowanie klienta i skłonić go do zakupu,
  • nauczysz się nie tylko przyciągać nowych klientów, ale także zawalczysz o lojalność tych obecnych,
  • utworzysz skuteczny plan dla marketingu i sprzedaży w Twojej firmie,

a wszystko to przybliży Cię do poprawy wyników biznesowych. Krok po kroku dowiesz się wszystkiego na kursie digital marketingu i sprzedaży.

Buyer persona

Pomyśl przez chwilę o swoich klientach. Gdybyś miał w oparciu o ich cechy utworzyć postać filmową, jaka by ona była?
Mężczyzna czy kobieta?
W jakim wieku?
Gdzie jest i jak wygląda jego/jej dom?
Ile pieniędzy przynosi do domowego budżetu?
Czym kieruje się podczas zakupów?
Co jest dla niego/niej ważne w życiu?
Możesz się zastanawiać, do czego Ci to wszystko potrzebne, ale takie ćwiczenie ma głęboki sens. Buyer persona, czyli fikcyjne przedstawienie Twojego klienta idealnego, pomoże Ci lepiej zrozumieć tych prawdziwych, a następnie trafić do nich ze swoją ofertą i przekonać do siebie. Tworzenie buyer persony może wydawać się banalnie proste, jednak niewłaściwie przygotowana może wprowadzać Cię w błąd i zamiast pomóc, przeszkodzi w zdobywaniu nowych klientów i rozwoju biznesu. Podczas kursu w DigitalBee dowiesz się wszystkiego, co potrzebne, aby buyer persona była Twoim sprzymierzeńcem.

Inbound marketing

Marketing często porównuje się do… pierwszej randki. Żeby była udana, nie można za dużo mówić o sobie, słuchać drugiej strony, mówić w zrozumiały i interesujący sposób. Teoretycznie wszystko się zgadza i brzmi bardzo prosto, jednak w praktyce bardzo wiele firm nie radzi sobie z tą strategią uwodzenia, goniąc za klientem i zaczepiając go. Co powiesz na odwrócenie ról? Możesz stać się tym, kogo klient poszukuje i stać się na tyle interesujący, że bez zbędnego nagabywania zdobędziesz jego uwagę i zaufanie. Tak działa inbound marketing, inaczej mówiąc: sztuka bycia znalezionym. Trudna i złożona, ale niezwykle skuteczna. Czego potrzebujesz, aby stać się w nim mistrzem?

  • Rozpracowania potrzeb i motywacji Twoich klientów na czynniki pierwsze,
  • Treści marketingowych, których Twoi klienci poszukują,
  • Zachęty dla klientów do kontaktu z Twoją marką,
  • Nienarzucającej się komunikacji w języku korzyści,

a także kilku innych zadań i cech-kluczy do udanego marketingu w cyfrowej rzeczywistości. Inbound marketing pomoże Ci się wyróżnić na tle konkurencji i nawiązać solidne, długotrwałe relacje z klientami. Jesteś gotowy na te zmiany?

Marka i strategia

Czy tradycyjna reklama jeszcze działa? Jak na każde trudne pytanie, nie ma jednoznacznej odpowiedzi, jednak jedno jest pewne: działa coraz słabiej. Nawyki grup docelowych w różnych przedziałach wiekowych albo zmieniają się, albo kształtują w zupełnie inny sposób, niż przyzwyczaiły nas do tego korporacje, które stać na długie spoty w telewizji czy przestrzeń reklamową w ogólnopolskich czasopismach. Odkąd internet pozwala odbiorcom reklam przejąć większą kontrolę nad tym, co chcą oglądać a co nie, nie masz wyboru, aby poszukać innej metody przekonania klienta do siebie. Opowiadanie o zaletach Twojego produktu lub usługi już nie wystarczy. Sięgnij dalej, popatrz na swoje miejsce na rynku z lotu ptaka.

  • Skąd klienci dowiadują się o Tobie?
  • Czy regularnie wracają?
  • Gdzie jest Twoja konkurencja i jak sobie radzi?

To trudne pytania i zwykle owocują kolejnymi, ale podczas kursu dowiesz się, jak znaleźć odpowiedzi i wyciągnąć z nich odpowiednie wnioski. Jak przeistoczyć Twój produkt i usługę w markę – w coś, co nie opiera się jedynie na przydatności, ale również na pozytywnych emocjach i zaufaniu do Twojej firmy. Krok po kroku dotrzesz do potencjału, o którym nie wiedziałeś/aś, że istnieje!

Content marketing

Twoim kluczem do sukcesu będzie Twoja autentyczna wiedza i nastawienie na potrzeby klienta – content marketing, czyli marketing treści. To sposób na promocję Twojego produktu lub usługi w zupełnie inny sposób niż w mediach tradycyjnych. Tworząc i publikując treści marketingowe przede wszystkim pomagasz odbiorcy zrealizować jego/jej potrzeby – bez przechwałek i nachalnej autopromocji! Masz do wyboru szeroki arsenał formatów treści:

  • strona internetowa,
  • blog firmowy,
  • e-booki,
  • e-mail marketing,
  • infografiki,
  • video
I wiele więcej.

Niezależnie od tego, czy Twój klient potrzebuje konkretnych informacji na temat swojego problemu, odrobiny inspiracji w wyborze, a może po prostu poprawy nastroju, jesteś w stanie przygotować treść, która temu sprosta i – co ważniejsze – pozwoli zbudować solidną bazę do niejednego udanego zakupu. Na kursie digital marketingu i sprzedaży poznasz niezbędne podstawy takiego podejścia i dowiesz się, jak wdrożyć je w życie najszybszymi i najbardziej wydajnymi metodami.

Storytelling

Środki wyrazu w digital marketingu wciąż się zmieniają: jedne znikają, w ich miejsce pojawiają się nowe, co roku powstają nowe trendy. Można odnieść wrażenie, że w marketingu i promocji trwa nieustanny wyścig o innowacyjność, tymczasem… jedna z najskuteczniejszych metod promocji istnieje od początku ludzkości. To storytelling, czyli wykorzystanie odpowiednio skonstruowanej opowieści, aby przemówić do wyobraźni odbiorcy i pobudzić emocje, które wpłyną na końcową decyzję zakupową. Ciekawostka – mimo że kochamy historie i otaczają nas od maleńkości, tworzenie i opowiadanie ich w biznesie przerosło już niejedną markę. Dlatego w DigitalBee poświęciliśmy storytellingowi osobny moduł odpowiadający na pytania:

  • Z czego składa się skuteczna opowieść marketingowa?
  • Jak może wyglądać struktura takiej narracji?
  • Czym są archetypy bohaterów i jak je wybrać?
  • Jak digital marketing może wzbogacić Twoją historię i uczynić ją niepowtarzalną?
  • Co łączy doświadczenie klienta z podróżą i Twoją opowieścią?
  • Jak sprawdzić, czy Twoja historia działa na klienta?

Gwarantujemy, że spojrzysz innym okiem na wszystkie historie, z którymi codziennie się stykasz, od seriali na Netfliksie po reklamy Twojej konkurencji! Co najważniejsze: zyskasz nowe spojrzenie na swój własny potencjał storytellingowy i wykorzystasz go do maksimum.

SEO

Kiedy ostatni raz szukałeś/aś czegoś w wyszukiwarce internetowej? Najprawdopodobniej dzisiaj. Twoi klienci postępują tak samo każdego dnia, a wyniki takiego wyszukiwania pomagają im w wyborach zakupowych. Co widzą, kiedy wyszukują nazwę Twojej firmy? Czy kiedy wpisują rodzaj produktu lub usługi, który oferujesz, w ogóle zobaczą nazwę Twojej firmy? Możesz udawać, że SEO Ciebie nie dotyczy, ale prawda prędzej czy później uderzy w Twój biznes i dochody: jeśli nie można Cię łatwo znaleźć w internecie, nie istniejesz. Brzmi strasznie? Nie musi tak być!

Możesz wykorzystać potencjał wyszukiwarek, aby zwiększyć dochody i się rozwijać. Każde działanie w digital marketingu przeplata się z działaniami SEO, więc jeśli możesz niewielkim nakładem czasu (a później, jeśli zdecydujesz, również pieniędzy) osiągnąć kilkukrotnie lepszy efekt, pora działać! Nie potrzebujesz dużych nakładów finansowych ani głębokiej technicznej wiedzy. To kwestia sumienności, wytrwałości i podstawowej, praktycznej wiedzy, którą zdobędziesz podczas kursu w DigitalBee.

Social media FB/IG

Jeśli social media wydają Ci się tylko cyfrowym placem zabaw skrzyżowanym z klubokawiarnią, to czas spojrzeć na Facebooka i Instagrama z innej strony. Wszystkie platformy społecznościowe mają niezwykle sprytną konstrukcję: zostały zaprojektowane tak, aby utrzymać odbiorcę przy sobie jak najdłużej, a jednocześnie stale serwować nowe treści. To złożona gra, w której walczysz o uwagę odbiorcy na przestrzeni sekund, w czasie rzeczywistym, w świecie bez granic czasowych i przestrzennych. Może brzmi to jak ogromne wyzwanie, ale z odpowiednim wsparciem poradzisz sobie świetnie! Nic nie stoi na przeszkodzie, aby dołączyć do strumienia wiadomości z równie przyciągającym uwagę i wiarygodnym przekazem, dostosowanym do upodobań Twoich potencjalnych klientów. Nie ma co czekać, aż konkurencja Cię wyprzedzi – na kursie poznasz wiele przydatnych wskazówek:

  • Różnice i podobieństwa najpopularniejszych sieci społecznościowych,
  • Poszukiwanie właściwej grupy odbiorców i dopasowanie do nich języka komunikacji,
  • Tworzenie kampanii social media w oparciu o dostępne formaty (fanpage, grupa, wydarzenie, reklama),
  • Przydatne narzędzia do planowania, tworzenia i śledzenia wyników kampanii,
  • Najlepsze praktyki dla twórców treści w mediach społecznościowych,
  • Moderacja i kontakt z użytkownikami, czyli social media jako rozwinięcie obsługi klienta.

Facebook Ads

Robimy w internecie wszystko: pracujemy, uczymy się, odpoczywamy i… oglądamy reklamy. W zasadzie bronimy się przed nimi, przynajmniej przed tymi, które nadal brzmią dla nas jak “teraz musisz mnie oglądać i słuchać, bierny odbiorco”! Czy w takiej rzeczywistości jest jeszcze miejsce na reklamę Twojej firmy? Tak, jeśli zaczniesz od właściwego podejścia i wybierzesz skuteczne kanały komunikacji. Jednym z niezbędników we współczesnej reklamie jest Facebook Ads, między innymi dlatego:

  • niskie koszty wyświetlenia,
  • możliwość dotarcia do bardzo wąskiej grupy docelowej,
  • proste we wdrożeniu,
  • przejrzyste statystyki,
  • obserwacja efektów w czasie rzeczywistym.

Jeśli szukasz niedrogiej, skutecznej promocji Twojej firmy tylko w grupach konsumentów naprawdę zainteresowanych Twoją ofertą, pora zainwestować w reklamę na Facebooku. W szybkim opanowaniu i wdrożeniu podstaw pomoże Ci dedykowany moduł kursu DigitalBee.

Google Ads

Jest niemal pewne, że wyszukiwałeś/aś dziś jakiegoś hasła w Google. Codziennie przez wyszukiwarkę przechodzi ok. 5,4 miliarda zapytań! Z każdym takim hasłem Google gromadzi dane na temat swoich użytkowników: demograficzne, technologiczne, a także tak specyficzne jak zainteresowania czy problemy, które próbują rozwiązać. Czy to nie skarbnica wiedzy na temat Twoich klientów? Oczywiście! Czy możesz w jakiś sposób wykorzystać te informacje? Pomysły można mnożyć (i o tym też Ci opowiemy), ale teraz skupmy się na jednym: reklamach w wyszukiwarce, czyli Google Ads. Dlaczego warto skorzystać z takiej reklamy?

  • Nie potrzebujesz dużego budżetu, żeby przekonać się, jak działają,
  • Śledzisz wyniki wyświetlenia reklamy na bieżąco,
  • Stworzenie pierwszych reklam i grup docelowych nie sprawia dużych trudności,
  • Możesz skierować swoją reklamę do tak wąskich grup docelowych, jak tylko chcesz.

Google Ads dają sporo wolności w użytkowaniu, jednak z wolnością wiąże się paradoks wyboru: jak stworzyć najskuteczniejszą reklamę i najbardziej adekwatną grupę docelową? Jak kontrolować rezultaty i wyciągać wnioski? Na wszystkie kluczowe pytania związane z Google Ads znajdziesz odpowiedź podczas kursu digital marketingu i sprzedaży DigitalBee.

LinkedIn, budowanie wizerunku

LinkedIn uchodzi dzisiaj za cyfrowy odpowiednik agencji rekrutacyjnych i spotkań networkingowych, ale myli się ten, kto uważa, że warto tam zaglądać jedynie wtedy, kiedy szukasz pracy lub nowego pracownika. Spróbuj spojrzeć na ten portal szerzej – to miejsce, gdzie możesz osiągnąć bardzo wiele:

  • połączyć wizerunek Twojej marki biznesowej i osobistej,
  • pokazać siebie i swój biznes z najlepszej strony bez nachalnej autopromocji,
  • udowodnić, że wszystkie Twoje najlepsze cechy i wiedza przekładają się na jakość oferty Twojej firmy,
  • poznać ludzi o podobnych ambicjach biznesowych oraz takich, którzy mogą pomóc Ci w rozwoju, bez wyjeżdżania na targi i spotkania,
  • kontaktować się bezpośrednio z osobami potencjalnie zainteresowanymi Twoim produktem lub usługą,
  • podzielić się ekspercką wiedzą w ramach platformy edukacyjnej (Slideshare),
a także podjąć inne ważne kroki w kierunku zwiększenia skuteczności Twoich działań marketingowo-sprzedażowych.

Podczas kursu w DigitalBee wraz z doświadczonym instruktorem odkryjesz LinkedIn na nowo i otrzymasz konkretną, praktyczną wiedzę, a także niezbędne narzędzia do wprowadzenia nowej strategii i najszybszych możliwych do otrzymania rezultatów.