Trendy 2021: Buduj swoją społeczność, angażuj swoich Klientów

Cały rok 2020 był jednym wielkim konkursem na kreatywność marketingową: jak podtrzymać, a nawet poszerzyć zasięg swoich działań, mając znacząco ograniczone pole manewru?

Napisano DigitalBee Marzec 5, 2021

Ograniczenia w przemieszczaniu się i komunikacji osobistej sprawiły, że kontakt internetowy z klientami znacząco zyskał na znaczeniu.
Możecie stworzyć wspólną społeczność, aby z jeszcze większą przyjemnością wracali do Twojej firmy, kiedy tylko mogą:

  • Komunikacja w mediach społecznościowych w czasie prawie rzeczywistym, np. stories na Facebooku i Instagramie lub posty na TikToku. Przy wyborze kanałów społecznościowych zwróć uwagę na preferencje i grupę wiekową swoich klientów!
  • Wydarzenia online, podczas których możesz prowadzić konsultacje, edukować, pokazywać działanie produktów lub przebieg usługi. Zadbaj o dobre światło, szybki internet i najlepszą kamerę internetową, jaką dysponujesz (może się okazać, że to aparat w smartfonie!).
  • Grupy zainteresowań, np. na Facebooku. Bardzo łatwo założyć grupę tematyczną, w której możesz kontynuować tematy poruszane na Twoich profilach społecznościowych lub organizowanych wydarzeniach online.
  • Listy mailingowe. Newslettery lub oferty specjalne wysyłane e-mailem mają walor osobistej wiadomości, ale dzięki społeczności możesz trafić z ofertą do wielu osób jednocześnie.
  • Influencer marketing. Współpracując z influencerem masz możliwość zaprosić część jego/jej społeczności do siebie, a także dowiedzieć się więcej o tym, czego mogą oczekiwać Twoi klienci w treściach promocyjnych.

Jeśli budowanie społeczności brzmi jak coś, co pasuje do Ciebie i Twojego biznesu, pamiętaj o tym, aby systematycznie odpowiadać na wiadomości odbiorców. Zachęcasz tym samym do dalszej rozmowy, a kolejnym osobom łatwiej dołączyć. Warto spróbować!

Angażuj swoich klientów
Cały rok 2020 był jednym wielkim konkursem na kreatywność marketingową: jak podtrzymać, a nawet poszerzyć zasięg swoich działań, mając znacząco ograniczone pole manewru. Nadchodzący rok będzie pod tym względem podobny – niepewność i przesuwający się w czasie powrót do normalnego funkcjonowania sprawiają, że firmy nadal eksplorują sposoby utrzymania uwagi klienta w internecie. Dziś chcę namówić Cię, aby wejść na nowy poziom promowania swojej marki: zaangażuj do tego klientów.
Od czego zacząć? Daj im prezent za coś, co nic ich nie kosztuje, a Tobie może przynieść jedynie zysk. Programy poleceń sprawdzą się tu doskonale. Niewielki rabat dla osoby polecającej zwiększa szansę na pozyskanie kolejnego klienta, a przy okazji wzmacnia lojalność wobec Twojej firmy.
To był dopiero początek, pora przejść do ofensywy w internecie! Żeby zaangażować Twoich klientów, obecnych i potencjalnych, stwórz dla nich przestrzeń do wymiany informacji, np. grupę tematyczną na Facebooku. Obojętnie czy sprzedajesz opony czy kosmetyki do makijażu, w takiej grupie klienci mogą podzielić się opiniami, wskazówkami i zadawać pytania, dzięki którym lepiej poznasz ich potrzeby i pomożesz w rozwiązaniu problemu.
Kolejną metodą zaangażowania klientów w działania promocyjne może być udostępnianie treści przez nich tworzonych, tzw. user-generated content. Zachęcaj do używania swoich hashtagów w mediach społecznościowych, a także wysyłania zdjęć i video z produktem lub w po wykonaniu usługi w Twoim lokalu. Takie materiały działają przekonująco na niezdecydowanych, dają klientom poczucie wyjątkowości, a Ty dostajesz niemal gotowy materiał promocyjny. Układ idealny!
Być może obawiasz się wyjść z takimi inicjatywami w stronę klientów, ale warto spróbować, zwłaszcza jeśli sporą grupę stanowią osoby poniżej 40. roku życia, przyzwyczajone do relacjonowania codziennego życia w sieciach społecznościowych. Dla nich to zaledwie kilka kliknięć więcej, a dla Ciebie szansa na wzmocnienie biznesu. Czas działać!