CASE STUDY: Inteligentne domy

Deweloper: duża firma o zasięgu ogólnopolskim. 24 domy w zabudowie szeregowej. Unikatowa technologia, zapewniająca energooszczędność do 50%. Wyposażone w wentylację mechaniczną z rekuperacją i filtrami. Domy którymi można sterować z dowolnego miejsca. Bardzo wysoka cena.

Napisano DigitalBee Czerwiec 24, 2021

Inteligentne domy - 20 rezerwacji w 4 miesiące
Deweloper- duża firma o zasięgu ogólnopolskim

INWESTYCJA
24 domy w zabudowie szeregowej. Unikatowa technologia budowy domów, zapewniająca energooszczędność do 50%. Wyposażone w wentylację mechaniczną z rekuperacją i filtrami. Domy którymi można sterować z dowolnego miejsca.
Dobra lokalizacja pod Krakowem. Doskonała infrastruktura. Wysoka cena.

Dom- produkt premium, znacznie droższy od domów konkurencyjnych.

PROBLEM
Brak zainteresowania ofertą dewelopera. Firma wykorzystywała większość kanałów dotarcia do potencjalnych odbiorców: Google Ads, FB Ads, portale nieruchomości.
Po roku od momentu wystawienia inwestycji na sprzedaż Deweloper zgłosił się do nas z prośbą o pomoc w sprzedaży domów

DIAGNOZA
Niewłaściwa komunikacja!
Z komunikacji nie wynikało jakie rodzaju jest to inwestycja. Kampania była skierowana do wszystkich. Produkt był opisany ogólnie zarówno w reklamach jak i na stronie www. Oferta sprzedażowa nie uzasadniała tak wysokiej ceny inwestycji.

Krok 1
Stworzenie nowego Landing Page - strony sprzedażowej. Z blogiem eksperckim. Produkt został bardzo dokładnie opisany, przede wszystkim rozwiązania technologiczne i korzyści z nich wynikające dla przyszłych właścicieli.

Krok 2
Nowe zdefiniowanie grupy docelowej. Produkt premium został skierowany dla grupy zamożnej, o dużej świadomości ekologicznej. Do osób interesujących się nowinkami technologicznymi: informatycy, inżynierowie.

Krok 3
Zaprojektowałyśmy na start 4 kampanie FB Ads i Google Ads. Ważną częścią kampanii są zarówno hasła jak i grafika. Badałyśmy na jakie reklamy odbiorcy bardziej reagują.

Krok 4
Po okresie optymalizacji kampanii zostały uruchomione kampanie na portalach branżowych.

Krok 5
Raz w tygodniu były wysyłane mailingi. Nie sprzedażowe lecz mailingi odnoszące się do rozwiązań technologicznych inwestycji

Krok 6
Inne działania:

  • Outdoor - w promieniu 30km.
  • Dzień otwarty podczas którego można było zobaczyć dom pokazowy. Dla gości była przygotowana specjalna oferta promocyjna.

PODSUMOWANIE
W wyniku naszych 3 miesięcznych działań, klient otrzymał wiele wartościowych leadów, które finalnie przełożyły się na rezerwację domów i na ich sprzedaż.
Wszystkie działania były przez nas precyzyjnie przemyślane. Kluczem było ponowne zdefiniowanie grupy docelowej oraz precyzyjne targetowanie reklam. Wpływały kaloryczne leady.
Wizerunek inwestycji, grafiki, komunikat to ważne elementy naszej strategii. Również kampania mailingowa czy outdoorowa wpłynęły na wynik sprzedażowy inwestycji.

W marketingu dla deweloperów należy korzystać z możliwie wielu kanałów dotarcia, wówczas w krótkim czasie następuje efekt konwersji.