Czy jakość projektów graficznych w branży deweloperskiej ma znaczenie?

Bazując na słabych grafikach, deweloperzy pozbawiają się możliwości ich sprawnej sprzedaży. Często “przepalają” budżety marketingowe na reklamy na Facebooku i Googlu, ze względu na „słabe projekty”.

Napisano DigitalBee Marzec 2, 2021

Istnieje obiegowa opinia, że jakość komunikatu i projektów graficznych w branży deweloperskiej ma niewielkie znaczenie, że wystarczy dobrze ustawiona płatna kampania w Google’u i na Facebooku, a także obecność na portalach nieruchomości, wizualizacja, landing page i outdoor, żeby zgromadzić odpowiednią ilość leadów, które przełożą się na sprzedaż.

To wszystko prawda, ale istnieje też coś takiego jak "atmosfera" danej inwestycji, coś co sprawia że Klienci zechcą zamieszkać akurat w tym miejscu, a nie w innym. Bardzo istotne jest uchwycenie na etapie tworzenia strategii marketingowej przewagi konkurencyjnej i zbudowanie wokół niej odpowiedniej „atmosfery”, a następnie komunikowanie jej w wybranych kanałach, pamiętając o spójności przekazu. A ta „atmosfera” to nic innego jak komunikat i odpowiednia oprawa graficzna, która sprawi że Klient będzie chciał zamieszkać w tym, a nie w innym miejscu.
Przy założeniu, że w Warszawie i miejscowościach podwarszawskich w promieniu 6 km wokół jednej inwestycji mamy około 25 nowych, konkurencyjnych inwestycji - to jak komunikujemy naszą inwestycję ma bardzo duże znaczenie.

Grafika i komunikat powinny być dopasowane do grupy docelowej. Inaczej “pokazuje” się inwestycje premium a inaczej standard. Nieprzypadkowo w drogich inwestycjach kolorem często wykorzystywanym w komunikacji jest złoty:)
Projekty nie muszą być sztampowe i nudne. Nie bójmy się personalizacji. To działa. Jeśli sprzedajemy domy a ich głównymi odbiorcami są rodziny z dziećmi, to dobra koncepcja aby taką rodzinę pokazać.

Eksponujmy to czym inwestycja się wyróżnia. Ogródki, tarasy jeśli dodamy do nich kwiaty, zestawy mebli, osoby które wykonują prace w ogrodzie. Czyż to nie działa na wyobraźnię?
Jedna z kluczowych zasad marketingu “ kupujemy marzenia” i tak jest w przypadku rynku nieruchomości. Zadaniem działu marketingu jest wydobyć “esencję” i zamienić ją w obraz.

Dbajmy o jakość wizualizacji. Niska rozdzielczość publikowanych zdjęć na fb, niechlujnie ucięte ważne elementy to zły prognostyk. Już na etapie przeglądania reklam przez Klienta to zniechęca do kontaktu, a przecież o to chodzi aby jak najwięcej osób umówiło się na spotkanie, przyjechało i zobaczyło daną inwestycję.

Podczas tworzenia analiz konkurencji, odwiedziliśmy mnóstwo inwestycji i często jest tak, że prezentacja wizualna inwestycji jest gorsza niż w rzeczywistości. Bazując na słabych grafikach, deweloperzy pozbawiają się możliwości ich sprawnej sprzedaży. Często “przepalają” budżety marketingowe na reklamy na Facebooku i Googlu, ze względu na słabe grafiki.
Twoja inwestycja zasługuje na wyjątkowe traktowanie. Przygotujemy dla Ciebie wizualizacje które “przyciągną” Klientów. Zapraszamy !